PowerPack Mini Cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

100% Secure Checkout!

بوکس و بدنسازی

بهترین تمرینات بدنسازی برای بوکس

تمرینات بدنسازی بوکس

این سوال برای اکثر ورزشکاران رشته بوکس پیش میاد که میپرسند بهترین تمرین برای بدنسازی بوکسور ها چیست ؟ به طور خلاصه اگر بخواهیم به این سوال جواب بدیم باید بگیم که تمریناتی که باعث افزایش قدرت ، سرعت و استقامت میشوند . در ورزش هایی مانند پاورلیفتینگ شما به سرعت احتیاجی ندارید ولی به قدرت عضلات احتیاج زیادی دارید پس تمریناتی انجام میدهید که استقامت عضلات بیشتر شود و کاری با سرعت ندارید. اما باید توجه کنید که در ورزش بوکس یکی از عامل های مهم سرعت است و شما این سه فاکتور را باید با هم داشته باشید و به خاطر قوی شدن در یکی از این عوامل از دیگر عوامل غافل نشوید.

اگر شما بوکس کار نمیکنید و یا حتی ورزشکار نیستید به شما پیشنهاد میکنیم روزانه کمی وقت بگذارید و این ورزشها را انجام دهید تا علاوه بر سلامتی ، قدرت بدنی خودتون رو نیز افزایش بدید. ما در این مقاله تعدادی از بهترین تمرینات بوکس رو برای شما توضیح میدهیم :

طناب زدن : طناب زدن یک تمرین هوازی است که باعث تعریق زیاد میشود و باعث میشه که چربی های اضافی بدن شما آب بشود. از طناب زدن به عنوان یکی از بهترین روش ها برای گرم کردن میشه استفاده کرد. اگر تازه کار هستید و یا اضافه وزن دارید پیشنهاد میکنیم این تمرین را به آهستگی شروع کنید. برای بوکسورها طناب زدن یکی از بهترین تمرین ها است. چرا که همزمان و با شیوه بسیار ساده ای که دارد باعث میشود که هماهنگی مغز و دست شما بالا برود ، سرعت عمل و چابکی شما افزایش پیدا کند و همچنین استقامت شما با طناب زدن طولانی تر ، بیشتر شود.

طناب زدن

شما میتوانید با حرفه ای شدن در طناب زدن از روش های سخت تر برای افزایش مهارت خودتون و بازدهی بیشتر این تمرین استفاده کنید. تمرینهایی مثل طناب زدن دوبل ، طناب زدن صلیبی و … که میتونید مقاله آموزش کامل طناب زدن را مطالعه بفرمائید.

سایه زدن بوکس : معمولا از سایه زدن در بوکس در دو حالت استفاده میشود. یکی قبل از کیسه زدن که ضربات آهسته تر و با قدرت کمتر بزنید و با اینکار برای کیسه زدن اصلی بدن و دستهای خودتان را گرم کنید و یکی بعد از کیسه سنگین زدن که با سایه زدن سرعتی از افت سرعت دستهاتون ( به اصطلاح سنگین شدن دست ها ) جلوگیری کنید. سایه زدن به این صورت هست که شما یک حریف فرضی در نظر می گیرید و با او مبارزه میکنید. حرکات مختلف رو میزنید و جاخالی نیز میدهید. بهتر است در حین سایه زدن یکجا ثابت نمانید و با رقص پا سعی کنید که یک مبارزه واقعی رو برای خودتون تجسم کنید. برای اینکه نحوه ضربه زدن خودتون رو ببینید بهتر است که جلوی آیینه نیز از این تمرین استفاده کنید.

سایه زدن بوکس

این حرکت یکی از اصول بوکس است. شاید چون تعداد ضربات بوکس کم است باید این ضربات را بارها و بارها تمرین کرد تا در همین چند ضربه مهارت بسیار بالایی پیدا کرد برای همین حتی با حریف فرضی نیز برای گرم کردن یا سرد کردن میتونید از سایه زدن استفاده کنید.

کیسه بوکس : کیسه بوکس در ورزش بوکس یکی از ارکان تمرینات است. این وسیله به ظاهر ساده کمک میکنه که بوکسور بدون نیاز به حریف تمرینی تمام ضربات خود را با تمام قدرت تمرین کند و با هر ضربه قدرت خودش را افزایش دهد. این وسیله برای تازه کاران که هنوز نمیتوانند با حریف تمرینی خود مبارزه کنند نیز بسیار مفید است. کیسه زدن برای بوکسورها تاثیر زیادی در افزایش نفس دارد. سعی کنید که تمرین خود را به چند راند تقسیم کنید و در بین هر راند استراحت کوتاه ۳۰ ثانیه تا ۱ دقیقه ای داشته باشید. سعی کنید موقع تمرین با کیسه بوکس از ضربات ساده پرهیز کنید و سعی کنید تا ضربات ترکیبی بزنید و همچنین دور کیسه بچرخید و یکجا نایستید تا تمرین خوبی نیز برای رقص پا باشد.

کیسه سرعتی ( گلابی ) : کیسه سرعتی که در بین بوکسورها به گلابی معروف است یکی از بهترین و موثرترین وسیله ها برای افزایش سرعت دست و ایجاد هماهنگی بین مغز و دست ها می باشد.

مبارزه کردن : مبارزه با رفقای خودتون در باشگاه یکی از تمرین های بسیار عالی برای افزایش قدرت میباشد. به این صورت که تمام تمریناتی که با کیسه بوکس انجام میدادید میتوانید با حریف خود انجام دهید با این تفاوت این بار حریف شما هم ضربه میزند و جاخالی میدهد که باعث افزایش قدرت و مهارت شما میشود.

تمرینات با وزنه : تمرین با وزنه باعث افزایش حجم عضلات و قدرت عضلات میشود. البته به این نکته توجه داشته باشید که وزنه ها نباید خیلی سنگین باشند چون عضلات بسیار حجیم مانع مشت زدن خواهند شد و سرعت شما رو به مراتب کاهش میدهند. در ابتدای این مقاله گفتیم که باید تعادلی بین سه عامل قدرت ، سرعت و استقامت ایجاد کنید. پس باید توجه کنید که نسبت به وزنه هایی که بدنسازها با آنها کار میکنند باید سبکتر کار کنید و تعداد حرکات را افزایش دهید تا با افزایش قدرت عضلات ، سرعت دستان خود را نیز از دست ندهید.

.

.

برنامه بدنسازی بوکس

حتما برای تمرینات خود در ورزش بوکس برنامه خاص و از پیش تعیین شده ای داشته باشید. برنامه داشتن باعث ایجاد انگیزه در شما میشود. میتوانید مشخص کنید که تا یک ماه آینده به کجا خواهید رسید و اینکه تا الان چه تمریناتی انجام داده اید. این کار باعث میشود تا هم باعث دلسردی در شما نشود و یادتان نرود که چقدر تا به الان تمرین داشته اید و هم باعث میشود تا بدانید که ۳ ماه آینده در کجا قرار دارید و چقدر پیشرفت خواهید کرد. پیشنهاد میشود به خاطر این آینده نگری از استاد بوکس ماهر کمک بگیرید. زیرا او این تمرینات را انجام داده است و راه را طی نموده و اکنون میتواند به شما راهنمایی بدهد که اگر این تمرینات را انجام دهید با توجه به فیزیک بدنی شما چقدر پیشرفت خواهید کرد.

ما فقط تعدادی از تمرینات رو خدمتتون عرض کردیم ، قطعا خیلی از تمرینات دیگه در این لیست باید قرار بگیرند. تمرینات مهمی چون شنا رفتن ، بارفیکس ، تمرینات شکم ، اسکات و … در زیر ویدئویی برای شما قرار دادیم که تمرینات خوبی به غیر از تمریناتی که خدمتتان عرض کردیم برای یک تمرین ۲۰ دقیقه ای بوکس در آن آموزش داده میشود که شما حتی میتوانید ویدئو را استارت کنید و با آن تمرین کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تور والیبال

تور والیبال

کیک بوکس بهتره یا بوکس

کیک بوکس بهتره یا بوکس

کیک بوکس چیست

کیک بوکس چیست

طریقه بستن باند بوکس حرفه ای

طریقه بستن باند بوکس حرفه ای

تکواندو چند دان دارد

تکواندو چند دان دارد

کاراته شوتوکان

کاراته شوتوکان چیست

فیتنس در منزل

فیتنس در منزل

بدنسازی حجمی

بدنسازی حجمی

نقاط حساس در دفاع شخصی

نقاط حساس بدن در دفاع شخصی

بیوگرافی کای گرین

بیوگرافی کای گرین

افزایش قدرت بدنی با 20 دقیقه تمرین

افزایش قدرت بدنی با تمرین

بدنسازی انگیزشی

بدنسازی انگیزشی

موی تای بانوان

موی تای بانوان چیست

بدنسازی-پا

بدنسازی پا

تمرینات تکواندو

تمرینات تکواندو

سلاح های نینجا

سلاح های نینجا