PowerPack Mini Cart

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

100% Secure Checkout!

مزایای یوگا

مزایای یوگا

مزایای یوگا برای آقایان و بانوان بسیار زیاد می باشد . این ورزش در دید اول بسیار ساده به نظر میرسد و ممکن است جایگاه زیادی در بین ورزش ها نداشته باشد اما با مشاهده حرکات به صورت دقیق و مزایایی که برای بدن ایجاد می کنند مشاهده می کنید که ورزش بسیار سخت دارای حرکاتی پیچیده و همچنین برای سلامتی افراد بسیار مفید است. در این مقاله میخواهیم به طور کامل و جامع مزایای این ورزش بسیار جذاب را بیان کنیم .

۱- پایین آوردن سطح استرس :

امروزه تعداد زیادی از افراد در زندگی شهرنشینی با مشکل بسیار بزرگی به نام اضطراب و استرس روبرو هستند به شکلی که زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و به بزرگترین معضل زندگی بعضی ها تبدیل شده است. ورزش یوگا برای پایین آوردن استرس مفید است و شما میتوانید با روزانه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه این ورزش سطح استرس خود را به طور چشمگیری پایین بیاورید.

۲- کمک به تنفس بهتر :

با وجود بیماری های مختلف و آلودگی هوا در بسیاری از شهرها و همچنین مشکلات جانبی مثل بیماری های تنفسی و … در سیستم تنفسی بسیاری از افراد مشکل ایجاد میشود که در برخی مشکل حاد و در برخی دیگر این مشکل کمتر به چشم می آید اما این نکته را بدانید که با تقویت سیستم تنفسی شما میتوانید از بوجود آمدن بسیاری از بیماری های دیگر جلوگیری کند و در زندگی روزمره شما تاثیر چشمگیری داشته باشد. به عنوان مثال تقویت سیستم تنفسی در کیفیت و کمیت خواب شما تاثیرگذار است و امروزه به دلیل بیماری کرونا که در جهان شیوع پیدا کرده است ، استفاده از ماسک میتواند بر تنفس شما تاثیر منفی داشته باشد که یوگا میتواند جلوی ضررهای ماسک زدن را بگیرد.

۳- افزایش دامنه حرکتی بدن شما :

یکی از خصوصیاتی که ورزشکاران به دنبال آن هستند ، افزایش دامنه حرکتی اعضای بدن است. برای مثال زدن شانه یکی از اعضایی است که در ورزشهای مختلف مثل شنا دامنه حرکتی آن بسیار با اهمیت است و تمرینات گسترده ای برای افزایش دامنه حرکتی شانه انجام می شود. در یوگا نیز برای اعضای مختلف بدن تمرینات به گونه ای ترتیب دیده شده است که میتواند باعث این مزیت شود.

۴- جلوگیری از آسیب دیدن اعضا بدن :

تمرینات ورزش یوگا به شکلی هستند که باعث افزایش سطح گردش خون در بدن میشوند و باعث تقویت عضلات به صورت ایزومتریک نیز میشوند که باعث میشود تا بافت عضلات تقویت شود و در صورت آسیب دیدن ، بدن مقاومت بیشتری نسبت به آسیب از خود نشان بدهد و در نتیجه آسیب کمتری را شاهد خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکواندو چند دان دارد

تکواندو چند دان دارد

کاراته شوتوکان

کاراته شوتوکان چیست

فیتنس در منزل

فیتنس در منزل

بدنسازی حجمی

بدنسازی حجمی

نقاط حساس در دفاع شخصی

نقاط حساس بدن در دفاع شخصی

بیوگرافی کای گرین

بیوگرافی کای گرین

افزایش قدرت بدنی با 20 دقیقه تمرین

افزایش قدرت بدنی با تمرین

بدنسازی انگیزشی

بدنسازی انگیزشی

موی تای بانوان

موی تای بانوان چیست

بدنسازی پا

تمرینات تکواندو

تمرینات تکواندو

سلاح های نینجا

سلاح های نینجا

ایروبیک پیشرفته بانوان

ایروبیک پیشرفته بانوان

تقویت مغز با ورزش

تقویت مغز با ورزش

مبارزه با چوب

مبارزه با چوب

مزایای یوگا

مزایای یوگا