فواید شنا : 10 تاثیر خارق العاده ورزش شنا بر بدن و عضلات ورزشکار

ورزش شنا چه فوایدی دارد

فواید ورزش شنا

فواید ورزش شنا

این جمله که ورزش شنا یک ورزش بسیار مفید است حتما به گوش شما خورده است اما تا به حال به این فکر کرده اید که دقیقا چه فوایدی دارد و باعث چه تغییراتی در بدن شما میشود ؟ در این مقاله میخواهیم به طور جامع در مورد فواید این ورزش آبی لذت بخش صحبت کنیم.

۱- افزایش قدرت سیستم قلبی :

تمرین مداوم ورزش شنا باعث میشود تا قلب قدرت پیدا کرده و تقویت شود. تثبیت فشار خون ، کاهش تعداد ضربات قلب و افزایش قدرت عضلات قلب تنها بخشی از فایده هایی است که در صورت شنا کردن به صورت مستمر به سیستم قلبی و عروقی شما می رسد.

۲- بهبود سیستم تنفس :

یکی از تمریناتی که در انواع شنا صورت می گیرد ، تنفس است و شما با تمرین های گوناگون ریه های قوی تری پیدا میکنید. این تمرینات باعث میشود تا از درصد بیشتری از ریه خود برای نفس کشیدن استفاده کنید و ریه های قوی تری داشته باشید.

۳- به کارگیری تمام ماهیچه ها :

ورزش های دیگر تنها قسمتی از ماهیچه ها در بدن را درگیر میکنند. به طور مثال دوچرخه سواران تنها عضلات پا را تقویت می کنند ، بوکسورها بیشتر بر روی عضلات دست و شانه تمرکز دارند و با تمرین تیر اندازی بیشتر عضلات پشت تقویت می شود اما وقتی شما شنا می کنید تمام عضلات و مفاصل شما درگیر می شود. اگر عضلات قوی نداشته باشید و به استخر بروید و سعی کنید که کمی بیش از حد توانتان تمرین کنید ، وقتی به خانه بر می گردید احساس می کنید که از انگشتان پا تا سر شما درد می کند و ممکن است این درد تا چند روزی با شما باشد. این در واقع نشان می دهد که همه عضلات بدن شما در طول تمرین در استخر درگیر بوده و در حال تقویت شدن می باشند.

۴- ریلکس شدن بدن :

آب اگر در دمای مناسب باشد و سرد یا خیلی گرم نباشد باعث میشود تا مفاصل شما نرم شود و حس آرامش به شما دست بدهد. دراز کشیدن بر روی آب یا شنا کردن به صورت خیلی نرم و آرام باعث میشود تا این حس آرامش چند برابر شود. حتی خود ماندن در آب و حرکت نکردن باعث چنین تغییری در مفاصل و عضلات میشود.