مهمترین عضلات در مبارزه
موی تای ۲۴ تیر ۱۳۹۵ بدون دیدگاه 1924 بازدید

important-muscles-in-fight

 

عضلات مهم در مبارزات

از عوامل مهم در مبارزات ، قدرت عضلات می باشد. این نکته بسیار اهمیت دارد که وقتی شما ضربه ای میزنید باید عضلات قوی ای داشته باشید تا قدرت ضربه تان باعث از پا درآمدن حریف شود. پس حالا سوالی که پیش می آید این است که کدام عضلات در یک مبارزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد تا با قوی کردن این عضلات کار خودمان را آسان تر کنیم و سریعتر پیشرفت کنیم . لیستی از این عضلات برای شما آماده کرده ایم :

 

important-muscles-for-fighting

 

۱- پاها ( قدرت ) : حتی در ورزشهایی مثل بوکس که از پا استفاده نمی شود نیز عضلات پا از کلیدی ترین عضلات به حساب می آیند. توانایی جابجایی سریع و آسان در هنگام مبارزه و همچنین قدرت گرفتن ضربات دست از پا خود عواملی هستند که اهمیت این عضلات را نشان می دهند. پس باید به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که تمام قدرت ضربه از زمین می آید پس باید این قدرت به پا منتقل شود و بعد به دست ها. پس با داشتن پاهای قوی شما میتوانید این تبادل قدرت را به راحتی انجام دهید.

 

۲- ران ( تعادل ) : در واقع تکیه گاه پایین تنه عضلات ران هستند که تعادل اصلی یک مبارز را به طور کامل حفظ می کنند. حفظ تعادل یک مبارز خود از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. زاویه دو ران نسبت به یکدیگر خود عامل تعادل است که اگر این زاویه بیشتر یا کمتر از حد معمول باشد حفظ تعادل کار سختی است پس در حالت گارد بهترین حالت حفظ تعادل است . تقویت عضلات ران باعث می شود تعادل بدن بهتر انجام شود. به طور مثال در هنگام ضربه زدن ، تمام وزن بدن بر روی یک پا قرار می گیرد و باید عضلات ران قوی داشت تا تمام وزن بدن را بر روی یک پا متعادل نگهداشت.

 

۳- شکم ( دفاع ) : عضلات شکم ، زیر شکم و آبگاه در واقع برای دفاع در مقابل حریف بسیار مهم هستند. اگر این عضلات قوی نباشند در اثر ضربات حریف دچار آسیب جدی دستگاه های شکم مثل کلیه ، معده ، طحال و … می شوید. پس به هیچ وجه از قوی کردن این عضلات چشم پوشی نکنید.

 

۴- پشت ( ریکاوری ضربه ) : در واقع عضلات پشت از کمر گرفته تا شانه ها شاید اصلا به چشم نیایند و فکر کنید که به هیچ وجه در مبارزات کارایی ندارند اما این عضلات به دلیل انقباض و انبساطی که پیش می آید کمک می کنند به عضلات دست و سایر عضلات جلوی بدن پس این عضلات نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند. به طور مثال خیلی از مبارزها فقط کیسه کار می کنند و عضلات بازوی خود را تقویت می کنند و هیچ وقت بر روی عضلات پشت شانه کار نمی کنند که این یکی از عوامل پیشرفت نکردن قدرت و سرعت ضربات دست است.

 

۵- شانه ها ( استقامت بازو ) : مهمترین عضلات برای استقامت مشت های شما عضلات شانه هستند. شانه ها ایجاد کننده قدرت و استقامت در ضربات مشت هستند اما به نظر من تاثیر این عضلات بر روی استقامت بیشتر است. اکثر مواقعی که بوکسور در هنگام مبارزه دست هایش خسته می شوند و فقط دست را برای دفاع جلوی صورت خود می گیرد و دیگر نمی تواند مشت بزند به دلیل ضعف در عضلات شانه است که با تقویت عضلات شانه میتواند این مشکل را برطرف سازد.

 

۶- بازو ( سرعت ) : مهمترین عامل در سرعت مشت بازوها هستند. افرادی که ورزشهای مبارزه ای مثل بوکس کار می کنند بر خلاف بدنسازها وزنه های سبک ولی با سرعت میزنند تا با تقویت عضلات بازوی خودشون سرعت ضرباتشون رو به شکل چشمگیری بالا ببرند.

 

۷- قفسه سینه ( مرکز بدن ) : در واقع این عضله هم از لحاظ ضربه خوردن و آسیب پذیر بودن مهم است و هم از لحاظ انتقال قدرت به دست ها .

 

۸- عضلات کوچک : گردن عضو بسیار آسیب پذیری است و ممکن است با تقویت نکردن اون خسارات جدی ببینید پس تقویتش کنید. همچنین سایر عضلاتتون رو با حرکات کششی گرم کنید ، بکشید تا خون در آنها جریان پیدا کند و حتی به میزان بسیار کم تقویت شوند تا نه تنها باعث پیشرفت بسیار سریع شما شوند بلکه از آسیب دیدن اون قسمت از بدن نیز جلوگیری کنند.

 

نظری ندارید ؟ با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید …

نظرات شما عزیزان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موضوعات
برترین مطالب
مطالب تصادفی
0