آموزش شنای کرال پشت

شنا ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ بدون دیدگاه 127 بازدید

شنا کرال پشت

شنا کرال پشت

اگر به صورت تفریحی به استخر بروید حتما مشاهده میکنید که افراد برای ریلکس کردن و استراحت در آب از شنای کرال پشت استفاده میکنند . این نوع شنا برای اکثر شناگران بسیار مفرح است و لذت خوابیدن روی آب را برای افراد بوجود می آورد. البته اکثرا مشاهده میشود که حرکات به صورت اصولی نبوده و اغلب نیز حرکت دست را شامل نمیشود. اما امروز میخواهیم حرکت اصولی و کامل کرال پشت را برای شما توضیح بدهیم.

 

نفس گیری کرال پشت :

در این نوع شنا بر عکس تمام مدل های دیگر ، شناگر باید به پشت روی آب بخوابد به طوری که صورت به سمت آسمان باشد. نفس گیری در این مدل بسیار راحت تر است به خاطر اینکه سر و صورت از آب بیرون هستند و عملیات تنفس به صورت معمولی انجام میشود. شناگران عملیات دم را از دهان و بازدم را از بینی انجام می دهند تا آب وارد بینی نشود. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است آب اضافی به صورت شما بریزد به همین دلیل اگر بازدم را از بینی انجام دهید آب به داخل بینی شما نمی رود. درست است که نفس کشیدن در این حرکت ساده تر است اما باید توجه کرد که خیلی کند و یا خیلی تند نفس گیری نکنید و یک ریتم کاملا عادی را باید داشت. شناگران تازه کار بهتر است با این ریتم یاد بگیرند که با خروج یک دست از آب عملیات دم و با خروج دست دیگر عملیات بازدم را انجام دهند.

وضعیت سر شنا کرال پشت :

در این حرکت شناگر می بایست سر را به صورت کاملا ثابت نگهدارد. یعنی صورت دقیقا به سمت سقف استخر باشد. به هیچ وجه به عقب ، جلو یا طرفین نباید نگاه کرد . شناگران برای تثبیت حرکت سر یک لیوان آب را روی پیشانی خودشان قرار میدهند و شروع به شنا کردن می کنند تا بتوانند سر خود را ثابت نگه دارند و از حرکت های اضافی جلوگیری کنند. با این کار تمرکز بیشتری پیدا خواهند کرد و سر کاملا ثابت خواهد ماند.

وضعیت بدن شنا کرال پشت :

بدن باید همانند یک قایق موتوری آب را بشکافد و شما را به سمت جلو حرکت دهد. به دلیل حرکت دستها بدن با زاویه کمی به طرفین می چرخد. یعنی هنگام حرکت دست راست بدن به سمت راست و هنگام حرکت دست چپ ، بدن به سمت چپ حرکت دارد. توجه کنید که این حرکت با زاویه حدود ۳۰ درجه است و نباید بدن شما به طور کامل بچرخد. این کار باعث میشود تا هم در آب سریعتر حرکت کنید و هم حرکت دستها قوی تر و به طور صحیح انجام شود.

 

حرکت پا کرال پشت :

حرکت پا در کرال پشت دقیقا همان حرکت پا کرال سینه است به طوری که پاها به طور کشیده موازی با بدن در آب قرار می گیرند و به صورت ضربدری حرکت می کنند. توجه داشته باشید که هنگام حرکت پاها ، پاها باید با بدن در یک خط قرار گیرند و پا و باسن در آب فرو نروند. همچنین توجه کنید که پاها نباید خیلی محکم و سفت گرفته شوند بلکه اندکی خم بودن به حرکت صحیح پاها کمک می کند. ضربه پاها باید تقریبا روی سطح آب و کمی پایین تر به حرکت در بیایند.

 

حرکت دست کرال پست :

همانند پاها ، دستها نیز در کرال پشت مانند کرال سینه هستند البته با کمی تفاوت . وقتی دست از آب بیرون می آید و میخواهد وارد آب شود حتما باید با انگشت کوچک وارد شود. و وقتی دست وارد آب شد سعی شود با کف دست آب را به سمت عقب هول دهد. دست ها به طور متوالی باید حرکت کنند.

نظرات شما عزیزان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موضوعات
برترین مطالب
مطالب تصادفی