چگونه یک مشت قوی و سنگین داشته باشیم
بسکتبال ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ بدون دیدگاه 2662 بازدید

چگونه قوی مشت بزنیم

چگونه قوی مشت بزنیم

دو عامل در مشت زدن بسیار اهمیت دارد. سرعت و قدرت. نمیتوان گفت که کدام یک از این دو عامل مهمتر است چون همانقدر که قدرت مهم است ، سرعت هم مهم است. افزایش قدرت مشت ها یکی از عواملی است که اکثر رزمی کاران مخصوصا رشته های بوکس و کیک بوکس دنبال آن هستند. به یقین تمام کسانی که ورزش های مبارزه ای رو پیگیری میکنند و تمرین دارند حتما باید مشت های خودشون رو قوی کنند و این کار جز با انجام تمرین های خاص صورت نمی گیرد.

سعی کردیم در این مقاله تمام راه حل های قوی کردن مشت را برای شما بازگو کنیم.

 

قوی مشت زدن

۱- گارد صحیح :

اولین مرحله گرفتن گارد مناسب است. در ورزشهای مختلف گارد گرفتن شما فرق میکند پس اگر بوکسور هستید گارد صحیح بوکس را بگیرید ، اگر کاراته کار میکنید ، گارد کاراته و … . شاید این سوال در ذهنتان بیاید که گارد گرفتن چه ربطی به قدرت مشت دارد . اما این رو بدونید که از نکات کلیدی در قدرت مشت حالت مناسب بدن شما و نحوه ایستادن است که در واقع به این حالت ایستادن گارد مناسب می گویند. این گزینه در ورزشهای دیگر مثل شنا ، گلف و … نیز مشاهده میشود که برای مثال در ورزش گلف برای یک ضربه ساده باید بدن فرد در حالت مناسب قرار بگیره تا بتونه دقیق ترین و بهترین ضربه خودش رو بزنه .

 

 

 

۲- قرار دادن پاها در بهترین حالت :

قراردادن پاها در بهترین و Stable ترین حالت ممکن در واقع جزء گارد صحیح است اما چون بسیار اهمیت دارد باید آن را جدا از گارد دانست. در واقع بسیاری از مربیان ورزشی این نکته رو متذکر می شوند که قدرت بدن و همچنین قدرت مشت از زمین به پاها و از پاها به مشت انتقال پیدا میکند. پس میشه گفت نحوه صحیح قرار گرفتن پاها بر روی زمین بسیار اهمیت دارد. پاها مانند لنگر باید شما رو به زمین بچسبونند و تعادل شما رو حفظ کنند. اما همزمان باید عامل انتقال قدرت به بالا تنه شما هم باشند.

 

 

با بدن ضربه بزنید :

یکی از نکات بسیار مهم ، ضربه زدن با بدن است. اگر به باشگاه رفته باشید حتما این اصطلاح رو شنیدید که مربی ها میگویند با بدن ضربه بزنید. این به این معنی است که هنگام مشت زدن با چرخاندن کمر و پای موافق باعث انتقال قدرت مشت به جلو بشیم . میتوانید خودتان امتحان کنید. یک بار بدون هیچگونه حرکت بدن مشت بزنید و دفعه دیگر با استفاده از حرکت بدن ( مثل ویدئو بالا ) . خودتان تفاوت را متوجه میشوید.

 

 

 

تنفس صحیح :

از عوامل دیگر در قدرت مشت نحوه دم و بازدم صحیح است. مخصوصا بازدم یا خارج کردن نفس که از انقباض عضلات قبل از برخورد جلوگیری میکند. اگر با این کار مشکل دارید یا نمیتوانید به درستی انجام دهید پیشنهاد میکنیم که نفس را همراه با صدایی از دهانتان خارج کنید. در ورزشهای رزمی این کار بسیار رایج است. رزمی کاران به طور مکرر آوایی را می گویند تا مطمئن شوند عمل خارج کردن نفس به درستی انجام می شود.

نظرات شما عزیزان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موضوعات
برترین مطالب
مطالب تصادفی
0