Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

۷ تکنیک جلوگیری از آسیب دیدن هنگام کیسه بوکس زدن

جلوگیری از آسیب هنگام کیسه بوکس زدن

چگونه موقع کیسه زدن آسیب نبینیم

آیا تا به حال در هنگام کیسه بوکس زدن در باشگاه یا منزل این اتفاق برای شما افتاده که آرنج ، دست یا کمر شما ضربه ببینه و احساس ناراحتی کنید ؟ اگر این اتفاق برای شما افتاده پیشنهاد میکنیم چند روزی تمرینات خودتون رو سبک تر کنید تا عضو آسیب دیده بهبود پیدا کند. اما برای جلوگیری از این اتفاق چه راه کارهایی وجود دارد ؟

قطعا کیسه بوکس یکی از تمرینات اصلی و همیشگی برای بوکسورها بوده و هست ولی باید بپذیریم که در صورت رعایت نکردن چند نکته ، بیشترین آسیب های بدنی رو از همین وسیله خواهیم دید.

۱- از کیسه بوکس مناسب استفاده کنید :

کیسه بوکس های متنوعی در بازار وجود دارد. قطعا بعضی از آنها غیر استاندارد هستند و اصلی ترین دلیل آسیب دیدن بوکسورها غیر استاندارد بودن کیسه بوکس هایی است که از آنها استفاده میکنند. به طور مثال بعضی از کیسه بوکس ها مثل سنگ سفت و محکم هستند و مشتی که به کیسه میزنید با مشتی که به دیوار میزنید هیچ فرقی ندارد و همین امر باعث ایجاد ناراحتی هایی در مچ دست و شانه های شما می شود. این مورد به علت های متفاوتی ممکن است به وجود آمده باشد. ممکن است کیسه زیادی پر شده باشد و یا موادی که در کیسه ریخته اند بسیار سفت باشد. یا ممکن است وزن کیسه بیش از حد نیاز باشد و کیسه بزرگتر از چیزی که باید باشد. از طرفی ممکن است کیسه سبکتر از حد نیاز باشد و با مشت هایی که میزنید به طرف عقب پرت شود. این کیسه نیز مناسب نیست. همچنین ارتفاع کیسه نیز اهمیت دارد. اکثر کیسه ها قسمت بالایی آنها سبکتر از قسمت پایینی می باشد . اگر ارتفاع کیسه برای شما مناسب نباشد، چون شما باید کمی بالاتر از صورت خود را مشت بزنید ممکن است به قسمت بالایی کیسه ضربه بزنید و آسیب ببینید.

۲- بستن باند بوکس :

بستن باند بوکس نه تنها برای بوکسورهای حرفه ای و در مسابقات یک امر ضروری است ، بلکه حتی برای بوکسورهای مبتدی و برای تمرین نیز ضروری می باشد. توصیه میکنیم هیچ گاه بدون داشتن باند بوکس ، ضربه نزنید . چه این ضربه در مبارزه ای تمرینی به حریفتان باشد ، چه حتی ضربه ای به کیسه بوکس. باند بوکس به خاطر بسته شدن دور مچ و انگشتان شما محافظت کاملی از دست شما خواهد داشت و اگر ضربه ای اشتباه بزنید ، از برگشتن مچ شما یا انگشتان و آسیب های جدی کاملا جلوگیری میکند.

۳- ضربه زدن با تکنیک درست :

ضربه های بوکس دارای قواعد و قوانینی است که رعایت آنها هم باعث قدرت و سرعت بیشتر ضربات میشود و هم از آسیب های احتمالی جلوگیری میکند. قطعا اگر یک ضربه اصولی و با تکنیک درست زده شود آسیب احتمالی که به خود شما وارد میشود بسیار کمتر خواهد بود نسبت به زمانی که مشتی غیر اصولی میزنید. تکنیک های بوکس سالها توسط ورزشکاران مختلف تست شده و این قوانین و اصول با تفکر درست شده پس پیشنهاد میشود قبل از کار سنگین با کیسه ابتدا جلوی آیینه تکینک ها و ضربات مختلف را تمرین کنید و بعد از آمادگی کامل کیسه بوکس بزنید.

۴- از دستکش مناسب استفاده کنید :

دستکش ها نیز یکی از عواملی هستند که باعث میشوند آسیب نبینید. در بازار دستکش های متفاوتی وجود دارد. حتما قبل از خرید دستکش به چند نکته در مورد آنها توجه کنید. اولین نکته این است که سایز دستکش با سایز دست شما برابر باشد. تقریبا دستکش ها از سایز ۸ تا ۱۶ وجود دارند. به طور مثال اگر شما نوجوان هستید باید از دستکش کوچکتر استفاده کنید و اگر دستهای بزرگی دارید نباید از دستکش کوچک استفاده کنید تا دست شما آسیب نبیند. علاوه بر سایز دستکش ، جنس دستکش نیز مهم است. الیافی که در قسمت جلویی دستکش استفاده میشود و ضربه را می گیرد نباید خیلی سفید و یا خیلی نرم باشد . همچنین دست شما در دستکش باید علاوه بر اینکه احساس راحتی داشته باشد ، نباید آنقدر شل باشد که دستکش از دست شما خارج شود.

۵- قدرت مشت خود را کنترل کنید :

بعضی از افراد زمانی که میخواهند کیسه بزنند ، از تمام قدرت خودشون استفاده میکنند و به قول معروف فقط مشت های خودشون رو به سمت کیسه پرت میکنند و به قول معروف میخواهند با یک ضربه کیسه بوکس را از پا در بیاورند. بعضی دیگر نیز فقط سرعت را چاشنی کار قرار می دهند و فقط به لمس کردن دستکش با کیسه اکتفا میکنند. باید تعادل را میان قدرت و سرعت در هنگام کیسه زدن برقرار کرد. به هیچ وجه مشت خود را به سمت کیسه پرت نکنید چون ممکن است نتوانید قدرت مشت را کنترل کنید و مشت شما با حالت مناسب به کیسه برخورد نکند و آسیب های جدی از ناحیه مچ ، آرنج یا شانه ببینید.

۶- تمرینات کششی انجام دهید :

دست های یک بوکسور مهمترین جزء بدن او است. شما برای آسیب ندیدن احتیاج به عضلاتی آماده و بیدار دارید. پس حتما قبل از کیسه زدن عضلات دست و شانه خود را بکشید و تمرینات کششی مخصوص این عضلات را انجام دهید. سپس کمی عضلات را گرم کنید تا عضلات شما به اصطلاح بیدار شوند و با آمادگی کامل کیسه بزنید. این کار را با حوصله انجام دهید و این کار را جزئی از تمرین اصلی بدانید و برای آن وقت کافی قرار دهید.

۷- اجازه تجدید قوا به بدنتان بدهید :

برای یک ورزشکار استراحت کردن به اندازه تمرین کردن اهمیت دارد. شما باید اجازه بدهید تا بدنتان تجدید قوا کند و نیروی از دست رفته خودش را در تمرین ها به دست بیاورد. این استراحت هم از نظر ذهنی و هم از نظر جسمی است و تاثیر به سزایی در کارایی بدن شما در تمرین بعدی دارد. اگر احساس ناراحتی در قسمت شانه یا دست خود دارید بهتر است اجازه دهید تا این درد تسکین پیدا کند و با چند روزی استراحت ، عضو آسیب دیده به حالت عادی بازگردد. اگر شما با عضوی که آسیب دیده است به تمرین بپردازید شک نکنید که ناراحتی عضو بیشتر میشود و منجر به آسیب های جبران ناپذیری میشود. به هیچ وجه این حس در شما ایجاد نشود که یک روز تمرین را از دست دادید و از رقبا عقب افتادید. همانطور که گفتیم استراحت نیمی از تمرین شما است و شما باید این کار را به خوبی یاد بگیرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین ضربات ترکیبی بوکس

بهترین ضربات ترکیبی بوکس

چگونه یک فایتر عالی شویم

چگونه یک فایتر عالی شویم

وسایل باشگاه بوکس

وسایل باشگاه بوکس

بوکس حرفه ای

بوکس حرفه ای

آموزش بوکس

آموزش بوکس

کمربند های تکواندو

کمربند های تکواندو

چگونه بدن بوکسوری بسازیم

چگونه بدن بوکسوری بسازیم

تمرینات بوکس

تمرینات بوکس

فرق بوکس و کیک بوکس

فرق بوکس و کیک بوکس

افزایش قدرت مشت با دمبل

افزایش قدرت مشت با دمبل

آموزش بوکس دوبله فارسی

آموزش بوکس دوبله فارسی

آموزش بوکس فارسی

آموزش بوکس فارسی

آموزش بوکس در خانه

آموزش بوکس در خانه

تور والیبال

ارتفاع تور والیبال

کیک بوکس بهتره یا بوکس

کیک بوکس بهتره یا بوکس

کیک بوکس چیست

کیک بوکس چیست